Destinul brandurilor romanesti de odinioara
Marti, 21 Februarie 2012, Categoria: Noutati
Daca "vesticii" erau obisnuiti sa aleaga dintre sute de branduri, in Romania oamenii traiau o cu totul alta experienta: o singura marca pentru fiecare produs. De aici si importanta pe care aceste monobranduri a avut-o in vietile celor care le realizau, dar si a celor care le foloseau.
Filmul
Metrobranding – o poveste de dragoste intre oameni si obiecte, film pe care il puteti vedea la Sibiu pe 23 februarie, ora 18:00, la Sala Studio, spune povestea destinului spectaculos al celor sase branduri, altadata vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenisii de Dragasani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni si masina de cusut Ileana.
Au aparut aproximativ in acelasi timp, odata cu industrializarea socialista si in timp ce, in jurul fabricilor care le produceau, rasareau orase peste noapte, brandurile respective deveneau obiecte de cult in visele si in viata de zi cu zi a fiecarui roman.
Ce s-a ales de destinul lor, de oamenii din jurul lor si de micile orase industriale pe care le sustineau? Exista viata dupa moarte pentru marcile socialiste? Filmarile au avut loc in orasele care le produceau, si care au imprumutat pana si numele lor. Altadata mandria Romaniei socialiste, acestea si-au pierdut complet identitatea, odata cu disparitia produselor.
Un final trist pentru o poveste de dragoste ai carei protagonisti erau brandurile celebre de odinioara si oamenii din orasele mici, care astazi traiesc in umbra acestor produse.