Park Chan-Wook: Sete de sange
Miercuri, 28 Aprilie 2010, Categoria: Interviu
Prezentat in cadrul festivalului B-EST IFF 2010, ultimul film al lui
Park Chan-wook are premiera oficiala pe ecranele noastre vineri, 30 aprilie. Primul film coreean care a obtinut finantarea unui mare studio de le Hollywood, Universal, "
Thirst" este povestea unui preot devenit vampir care se implica intr-o relatie amoroasa periculoasa ce are loc in circumstante bulversante.
Regizorul ne povesteste cate ceva despre setea de sange, vampiri si conflicte de identitate:
A durat mult productia filmului Thirst...
Desi spun ca a durat 10 ani sa produc acest film, nu am petrecut 10 ani numai la acest film, desigur! La inceput nu l-am luat in serios, nu am stat sa ma gandesc la el. Intr-o noapte m-am gandit la ideea unui film cu vampiri si am trecut-o pe cateva bucati de hartie.
Atunci aveam ideea unui preot care era si doctor. A inceput ca preot care a studiat medicina si astfel, are licenta de a practica. Ca preot si doctor, se ofera voluntar pentru a participa la acest experiment biologic, pentru a ajuta la salvarea omenirii. Dar in ciuda intentiilor sale bune, devine vampir.
Asta era ideea de atunci, dar tot ce era la mijloc era gol. Cumva avea sa se indragosteasca de o femeie, dupa ce realizeaza ca el este un vampir si crede ca este un monstru, ajunge sa-i ia viata, dar o transforma intr-un vampir. Aceste doua idei au fost scrise atunci, apoi ma luptam constant cum sa umplu restul povestii dar m-am intors la alte filme mai presante la care lucram atunci.
Ce v-a fascinat la ideea unui preot care devine vampir?
Diferentele dintre personaje. Avem o identitate care prin existenta sa poate fi considerata Raul. Un vampir, care ia sangele altora pentru a supravietui. Pe de alta parte, este preotul care prin vocatia sa isi dedica viata altora. Intre aceste doua identitati exista o diferenta enorma din punct de vedere etic.
V-ati luptat cu conflictul, purtand personajul prea departe intr-un sens sau altul?
Sunt inseparabile, identitatea preotului si identitatea vampirului, asa ca nu mi-am facut griji in ce extrema sa port personajul, deoarece trebuiau sa co-existe. El este un preot care este fortat sa traiasca ca vampir in ciuda credintei sale. Acest conflict, suferinta si durerea prin care trece, aceasta lupta este punctul principal in acest film, asa ca cei doi trebuie sa mearga mana-n mana.
Sa presupunem ca filmez o secventa despre Beethoven, la prima sa interpretare a celei de-a noua simfonii si cand se termina concertul si auzim o mare de aplauze de la public, el nu aude si se intoarce cu spatele la public, astfel incat unul din membrii orchestrei trebuie sa il intoarca cu fata la public si sa faca o plecaciune in locul lui. Daca era sa filmez aceasta secventa, m-ati intreba daca este vorba despre un om cu probleme de auz sau despre un mare compozitor. Aceste doua lucruri merg mana-n mana. Daca nu ar fi fost vorba despre acest om cu probleme de auz, am mai fi filmat secventa?
Cand ati ales personajul feminin Tae-joo, ce ati luat in considerare pentru a interpreta rolul?
Complexitate, instabilitate si cineva care trebuie sa faca fata tuturor etapelor prin care trebuie sa treaca, de la o copila inocenta la o sotie impovarata de sarcini si de situatiile de zi cu zi.